شهدای محله حیدرآباد کرج-پایگاه بسیج راهیان قدس حوزه211 شهید گلکار

مربوط به شهدای پایگاه بسیج راهیان قدس حوزه 211 شهید گلکار

شهدای محله حیدرآباد کرج-پایگاه بسیج راهیان قدس حوزه211 شهید گلکار

مربوط به شهدای پایگاه بسیج راهیان قدس حوزه 211 شهید گلکار

زندگینامه شهید سید حسن کلانتر

جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۱، ۰۳:۴۷ ب.ظ

نام شهید: سید حسن کلانتر  محل‌تولد: قم  تاریخ تولد: 1348  

تاریخ شهادت: 28-10-1365  محل شهادت: شلمچه  نحوه شهادت: اصابت ترکش  
نام عملیات: کربلای5
شهید سید حسن کلانتر در سال 1348 در خانواده‌ایی مذهبی و متدین در شهرستان قم دیده به جهان گشود ازهمان کودکی نوری در چهرة معصومش نمایان بود که همه را شیفتة خود می‌کرد در سن 7 سالگی پا به مدرسه گذاشت و به تحصیل پرداخت و همچنان به درس ادامه داد .
 
در اوج‌گیری انقلاب فعالیت چندانی نداشت ولی بعد از انقلاب به فعالیت خود به طور مستمر ادامه می داد هم تحصیل می‌کرد و هم از آرمان‌های مقدس اسلامی دفاع می‌کرد و در پی شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از آموزش‌های مقدس اسلامی داوطلبانه دورة آموزش را فرا گرفت ولی چون برادرش در جبهه بود او عازم نشد منتظر ماندن تا برادر بیاید و بعداً او برود تا اینکه برادر بزرگتر سید کاظم کلانتر در جبهه به درجة رفیع شهادت نائل گشت و شهید عزیز نگذاشت که اسلحة برادر بر زمین بماند و فوراً به جبهه‌های نبرد اعزام گردید و به مقابله با دشمن اسلام پرداخت و ادامه دهنده راه برادر شهیدش شد.  تا اینکه سرانجام در تاریخ 28-10-1365در عملیات پیروزمند کربلای5 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به درجة رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش در کنار برادر شهیدش در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.


فرازهایی از وصیت نامه:
بارالها : تو خود می دانی که این دنیا قفسی بیش نیست و دوستانم پرکشیدند و رفتند و خداوندا تو می دانی که من نیز میل دارم همانند آنان پرواز کنم اما نمی‌انم با این سنگینی گناهانم بتوانم پرواز کنم و به لقاء تو نائل گردم یا نه . خدایا می‌انم تو جانم را خواهی گرفت پس چه بهتر خودم جانم را تقدیمت کنم . پدر و مادر عزیزم امیدوارم مرا حلال کنید و همچنان که در شهادت برادرم صبر را پیشه کردید در شهادت من هم همین کار را ادامه دهید تا خداوند با صابرین است و خواهرانم همیشه زینب گونه رفتار کنید در آخر از همه التماس دعا دارم 


عکس شهیدان سید حسن و سید کاظم در حال بازی در حیاط منزل

به نقل از سایت آسمانیها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۵
رسول قنبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی